16 hodnocení

STARVISION

 

 
Kód: 1808
6 123,75 Kč 5 060,95 Kč bez DPH
Kategorie: LETADLA

Model je odlišné konstrukce než předchozí modely, je použitý uhlíkový díl kónické trubky, vytištěné díly háčku na 3D tiskárně, uchycení plovoucí výškovky a oproti předchozím modelům má model potah torzní skříně balsový. Jsou použity dvě klapky a klasická konstrukce křídla tzn. smrk, balsa a uhlíkové pásnice. Součásti je také náběžná lišta a odtokové hrany vypálené a poté vybroušené do klínu včetně zářezů pro žebra. Model je určen pro soutěžní létání a pro velmi pokročilé stavitele.

 

TEST PETR BRINČIL:

Stavebnici modelu STARVISION jsem měl možnost otestovat při svém zrodu, jako jeden z prvních. Jednou takhle po soutěži, mě oslovil Jirka Hvězda předal balíček s modelem, se slovy “ dej to dohromady a pořádně ho otestuj”  

Kvalita vybrané balzy ve stavebnici byla prvotřídní. Novinkou jsou nosníky křídla, zpevněné uhlíkem z jedné strany. Laserem vypálené díly do sebe krásně zapadají. Dodaný plán 1:1 je velmi přehledný a obsahuje vše potřebné. 

Trup je promyšlený, jednoduchý a hlavně, dostatečně pevný. Z čehož jsem vzhledem k jeho konstrukci, měl ze začátku dost obavy. 

Křídlo se staví na rovné desce, už s požadovaným nakroucením negativů, díky promyšleným podložkám vypáleným přímo na žebrech. Potah torzní části křídla, zaručuje celkově dostatečnou pevnost.  

SOP a VOP jsou podobné svojí konstrukcí, jako mají předchozí modely STARMADE RES-1 nebo STARMADE MK2. Všechny díly stavebnice do sebe zapadají jako LEGO a proto postavení modelu trvalo po chvilkách asi 40 hodin. 

 Křídlo a ocasní plochy jsou potaženy klasickou fólií, trup je potažen středním modelspanem a stříknutý klasickým autosprejem.  

Model je osazen 4 x servem HV cca 5,5 gr. (kovové převody). Přijímačové accu jsem použil LiPol 7,4V - 600 mAh. 

Zálet modelu při dodržení těžiště byl na první dobrou.   Momentálně má model  nalétáno cca 3,5 hod čistého času k mé plné spokojenosti. Letová hmotnost se pohybuje okolo 450gr. 

 

STARVISION zkonstruovali Jiří Hvězda a Jaroslav Brojír.

Nová kategorie větroňů vznikla před několika lety v Německu jako reakce na dnešní moderní větroně a elektrovětroně. Ty se vyrábějí výhradně z kompozitních materiálů, pomocí speciálních a drahých forem. Modely jsou proto velmi nákladné.

Větroně RES jsou podle pravidel zhotoveny téměř výhradně ze dřeva. Z kompozitů smí být pouze ocasní trubka a nosník křídla.

Zkratka RES má původ v termínech Rudder - Elevator - Spoiler: je povoleno ovládat výhradně směrové kormidlo, výškové kormidlo a spoilery.
 
Modely se startují pomocí "gumipraku". Ten je definován v pravidlech.
Létá se na čas na na přesnost přistání.
 
Pravidla v češtině najdete na stránkách SMČR v odstavci 9.4.8 na straně 120 (edice 2019)
Pro úplnost: pravidla najdete v němčině a v angličtině.
 
V dnešní době není ovšem třeba potřebné vyřezávat pracně jednotlivé díly modelu. Stavebnice se dodává ve formě výřezů, vyrobených na laseru. Přesné díly se sestavují podobně jako třeba Lego.
 
Balení obsahuje
  • výřezy vyřezané laserem (trub, křídlo, výškovka, směrovka)
  • veškeré trubičky a tyčky k křídlu
  • kónická trubka (extra lehká) jako nosník trupu
  • úhlikové pásnice přilepené na smrkovém nosníku
  • balsové potahy torzní skříně
  • díly na uchycení výškovky
  • 3D vytisknutý háček umožňující posun vzad i vpřed
  • stavební plán 1:1
  • poutací šrouby a matky
  • kovové díly na háček
Rozpětí 

 1972 mm

   
Profil křídla

AG25, AG26

Plocha křídla

36,3 dm2