19 hodnocení

STARVISION

 

 
Kód: 1808
6 123,75 Kč 5 060,95 Kč bez DPH
Kategorie: LETADLA

Model je odlišné konstrukce než předchozí modely, je použitý uhlíkový díl kónické trubky, vytištěné díly háčku na 3D tiskárně, uchycení plovoucí výškovky a oproti předchozím modelům má model potah torzní skříně balsový. Jsou použity dvě klapky a klasická konstrukce křídla tzn. smrk, balsa a uhlíkové pásnice. Součásti je také náběžná lišta a odtokové hrany vypálené a poté vybroušené do klínu včetně zářezů pro žebra. Model je určen pro soutěžní létání a pro velmi pokročilé stavitele.

 

TEST PETR BRINČIL:

Stavebnici modelu STARVISION jsem měl možnost otestovat při svém zrodu, jako jeden z prvních. Jednou takhle po soutěži, mě oslovil Jirka Hvězda předal balíček s modelem, se slovy “ dej to dohromady a pořádně ho otestuj”  

Kvalita vybrané balzy ve stavebnici byla prvotřídní. Novinkou jsou nosníky křídla, zpevněné uhlíkem z jedné strany. Laserem vypálené díly do sebe krásně zapadají. Dodaný plán 1:1 je velmi přehledný a obsahuje vše potřebné. 

Trup je promyšlený, jednoduchý a hlavně, dostatečně pevný. Z čehož jsem vzhledem k jeho konstrukci, měl ze začátku dost obavy. 

Křídlo se staví na rovné desce, už s požadovaným nakroucením negativů, díky promyšleným podložkám vypáleným přímo na žebrech. Potah torzní části křídla, zaručuje celkově dostatečnou pevnost.  

SOP a VOP jsou podobné svojí konstrukcí, jako mají předchozí modely STARMADE RES-1 nebo STARMADE MK2. Všechny díly stavebnice do sebe zapadají jako LEGO a proto postavení modelu trvalo po chvilkách asi 40 hodin. 

 Křídlo a ocasní plochy jsou potaženy klasickou fólií, trup je potažen středním modelspanem a stříknutý klasickým autosprejem.  

Model je osazen 4 x servem HV cca 5,5 gr. (kovové převody). Přijímačové accu jsem použil LiPol 7,4V - 600 mAh. 

Zálet modelu při dodržení těžiště byl na první dobrou.   Momentálně má model  nalétáno cca 3,5 hod čistého času k mé plné spokojenosti. Letová hmotnost se pohybuje okolo 450gr. 

 

STARVISION zkonstruovali Jiří Hvězda a Jaroslav Brojír.

Nová kategorie větroňů vznikla před několika lety v Německu jako reakce na dnešní moderní větroně a elektrovětroně. Ty se vyrábějí výhradně z kompozitních materiálů, pomocí speciálních a drahých forem. Modely jsou proto velmi nákladné.

Větroně RES jsou podle pravidel zhotoveny téměř výhradně ze dřeva. Z kompozitů smí být pouze ocasní trubka a nosník křídla.

Zkratka RES má původ v termínech Rudder - Elevator - Spoiler: je povoleno ovládat výhradně směrové kormidlo, výškové kormidlo a spoilery.
 
Modely se startují pomocí "gumipraku". Ten je definován v pravidlech.
Létá se na čas na na přesnost přistání.
 
Pravidla v češtině najdete na stránkách SMČR v odstavci 9.4.8 na straně 120 (edice 2019)
Pro úplnost: pravidla najdete v němčině a v angličtině.
 
V dnešní době není ovšem třeba potřebné vyřezávat pracně jednotlivé díly modelu. Stavebnice se dodává ve formě výřezů, vyrobených na laseru. Přesné díly se sestavují podobně jako třeba Lego.
 
Balení obsahuje
  • výřezy vyřezané laserem (trub, křídlo, výškovka, směrovka)
  • veškeré trubičky a tyčky k křídlu
  • kónická trubka (extra lehká) jako nosník trupu
  • úhlikové pásnice přilepené na smrkovém nosníku
  • balsové potahy torzní skříně
  • díly na uchycení výškovky
  • 3D vytisknutý háček umožňující posun vzad i vpřed
  • stavební plán 1:1
  • poutací šrouby a matky
  • kovové díly na háček
Rozpětí 

 1972 mm

   
Profil křídla

AG25, AG26

Plocha křídla

36,3 dm2

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení