Model je odlišné konstrukce než předchozí modely, je použitý uhlíkový díl kónické trubky, vytištěné díly háčku na 3D tiskárně, uchycení plovoucí výškovky a oproti předchozím modelům má model potah torzní skříně balsový. Jsou použity dvě klapky a klasická konstrukce křídla tzn. smrk, balsa a uhlíkové pásnice. Součásti je také náběžná lišta a odtokové hrany vypálené a poté vybroušené do klínu včetně zářezů pro žebra. Model je určen pro soutěžní létání a pro velmi pokročilé stavitele.
TEST PETR BRINČIL:
Stavebnici modelu STARVISION jsem měl možnost otestovat při svém zrodu, jako jeden z prvních. Jednou takhle po soutěži, mě oslovil Jirka Hvězda předal balíček s modelem, se slovy “ dej to dohromady a pořádně ho otestuj”
Kvalita vybrané balzy ve stavebnici byla prvotřídní. Novinkou jsou nosníky křídla, zpevněné uhlíkem z jedné strany. Laserem vypálené díly do sebe krásně zapadají. Dodaný plán 1:1 je velmi přehledný a obsahuje vše potřebné.
Trup je promyšlený, jednoduchý a hlavně, dostatečně pevný. Z čehož jsem vzhledem k jeho konstrukci, měl ze začátku dost obavy.
Křídlo se staví na rovné desce, už s požadovaným nakroucením negativů, díky promyšleným podložkám vypáleným přímo na žebrech. Potah torzní části křídla, zaručuje celkově dostatečnou pevnost.
SOP a VOP jsou podobné svojí konstrukcí, jako mají předchozí modely STARMADE RES-1 nebo STARMADE MK2. Všechny díly stavebnice do sebe zapadají jako LEGO a proto postavení modelu trvalo po chvilkách asi 40 hodin.
Křídlo a ocasní plochy jsou potaženy klasickou fólií, trup je potažen středním modelspanem a stříknutý klasickým autosprejem.
Model je osazen 4 x servem HV cca 5,5 gr. (kovové převody). Přijímačové accu jsem použil LiPol 7,4V - 600 mAh.
Zálet modelu při dodržení těžiště byl na první dobrou. Momentálně má model nalétáno cca 3,5 hod čistého času k mé plné spokojenosti. Letová hmotnost se pohybuje okolo 450gr.
STARVISION zkonstruovali Jiří Hvězda a Jaroslav Brojír.
Nová kategorie větroňů vznikla před několika lety v Německu jako reakce na dnešní moderní větroně a elektrovětroně. Ty se vyrábějí výhradně z kompozitních materiálů, pomocí speciálních a drahých forem. Modely jsou proto velmi nákladné.
Větroně RES jsou podle pravidel zhotoveny téměř výhradně ze dřeva. Z kompozitů smí být pouze ocasní trubka a nosník křídla.
Zkratka RES má původ v termínech Rudder - Elevator - Spoiler: je povoleno ovládat výhradně směrové kormidlo, výškové kormidlo a spoilery.
Modely se startují pomocí "gumipraku". Ten je definován v pravidlech.
Létá se na čas na na přesnost přistání.
Pravidla v češtině najdete na stránkách
SMČR v odstavci 9.4.8 na straně 120 (edice 2019)
V dnešní době není ovšem třeba potřebné vyřezávat pracně jednotlivé díly modelu. Stavebnice se dodává ve formě výřezů, vyrobených na laseru. Přesné díly se sestavují podobně jako třeba Lego.
Balení obsahuje |
- výřezy vyřezané laserem (trub, křídlo, výškovka, směrovka)
- veškeré trubičky a tyčky k křídlu
- kónická trubka (extra lehká) jako nosník trupu
- úhlikové pásnice přilepené na smrkovém nosníku
- balsové potahy torzní skříně
- díly na uchycení výškovky
- 3D vytisknutý háček umožňující posun vzad i vpřed
- stavební plán 1:1
- poutací šrouby a matky
- kovové díly na háček
|
Rozpětí |
1972 mm
|
|
|
Profil křídla |
AG25, AG26
|
Plocha křídla |
36,3 dm2
|